Yönetim Kurulu Başkanı Mesajı

Yaşar Topluluğu 2017 yılında da ülke ekonomisine katkı sağlamayı sürdürdü. Büyümeye, üretmeye ve yatırımlarına devam eden Topluluk şirketlerimiz, faaliyet gösterdiği her sektörde öncü rolünü pekiştiriyor. Yenilikçi bakış açısını odak noktamıza alıp tüm iş süreçlerimize yansıtarak müşterilerimize daima kaliteli ürün ve hizmet sunmak için çalışıyoruz.

1927 yılında temelleri atılan Yaşar Topluluğu, bugün toplam 22 şirketi, 24 fabrikası ve tesisi, 2 vakfı ve yaklaşık 7.500 calışanı ile faaliyet gösteriyor. Topluluğumuz, Türkiye ekonomisine, topluma, cevreye, yaşam kalitesine ve insan sağlığına kurumsal ve etik ilkelerinden ödün vermeksizin değer katmaya devam ediyor. Gıda, icecek ve boya başta olmak üzere temizlik kağıtları, enerji, dış ticaret ve turizm sektörlerinde faaliyet gösteren Topluluğumuzun lokomotif markaları olan Pınar ve Dyo Türkiye’de “tüketici tarafından en çok bilinen markalar sıralaması”nda ilk sıralarda yer alıyor.

Ekonomiye Genel Bakış

2016 yılında yaşanan siyasi, jeopolitik ve ekonomik sıkıntıların ardından 2017 yılı dünyada ve ülkemizde olumlu gelişmelerin yaşandığı bir yıl oldu. ABD’den Japonya’ya kadar gelişmiş butun ülkelerde ekonomi hızlandı. Türkiye’nin ihracatından Kasım ayı itibarıyla %49,1 ile ağırlıklı pay alan Avrupa Birliği, 2017’de %2,1 büyüme yakaladı. Avrupa Birliği’nden ayrılma kararı alan ve ciddi daralma beklenen İngiltere’de bile büyüme gercekleşti. Suudi Arabistan başta olmak üzere petrol geliriyle büyüyen ülkeler de emtia fiyatlarındaki %50’ye ulaşan artışların etkisiyle 2017’de toparlanma dönemine geçti.

Ülkemizdeki gelişmelere baktığımızda yılın ilk aylarında Ekonomi Koordinasyon Kurulu’nun özel sektörü desteklemek için aldığı bir dizi onlem piyasalarda olumlu etki yarattı. KOBİ ve ihracatcı firmaların krediye erişimini kolaylaştıran Kredi Garanti Fonu ileTürkiye’nin büyümesi desteklendi.

Ar-Ge Faaliyetlerimizle Çağı Yakalıyoruz

Yaşar Topluluğu olarak 2017 yılında da üretime ve yeni alanlara yatırım yapmaya devam ettik. 2017 yılında kapasite artırımı, otomasyon ve yenileme odaklı yatırımların yanında Ar-Ge merkezlerimizle yeni ürün geliştirme çalışmalarına odaklandık. Faaliyet gösterdiğimiz alanlarda güçlu Ar-Ge merkezleri kurarak, üretimin her adımında kaliteden taviz vermeden deneyimli ekiplerimizle en yenilikci ürünleri Türkiye pazarıyla tanıştırmada öncü rolümüzü sürdürdük.

2017 yılında Pınar Et, sektöründe bir ilke imza atarak Ar-Ge Merkezi Belgesi almaya hak kazandı. Pazardaki konumunun güçlenmesine katkıda bulunan Ar-Ge ekibi ile Pınar Et, 2017 yılında 40 adet yeni ürünü satışa sundu. Pınar Et, 2017 yılında bir ilke daha imza atarak dana eti ceşitleri ve köfte ürünleri için Organik Gıda Sertifikası’na sahip oldu. Pınar Süt de 2017 yılının başında Ar-Ge Merkezi’ni faaliyete gecirdi; 25 yeni ürün ve 48 yeni ürün ambalajı geliştirilerek piyasaya sunuldu. Sektörun onunde giden teknolojik gelişmesiyle ihracatta da yeni pazarlara acılan Şirketimiz, 2017 yılında Guney Kore’ye peynir ihracatı yapabilmek için Bakanlık tarafından yapılan denetimlerden başarıyla geçti. Aynı zamanda Organik Ürün listesine organik süzme peynir ve organik tereyağı ürünlerini ekledi.

Türkiye’nin en iyi 10 Ar-Ge merkezinden biri olan Ciğli Ar-Ge Merkezi’nin yanı sıra 2017’de Gebze Ar-Ge Merkezi’ni de kuran Dyo Boya 2017’de 26 yeni ürün geliştirdi. İlk nanoteknolojik boya ürünlerini piyasayla tanıştıran Dyo Boya, toplam satışlarının içinde teknolojik ürünlerin aldığı payı artırmayı hedefliyor. Sektöründe uluslararası bir denetim firmasından ISO 9001 Kalite Yonetim Sistemi Belgesi alan ilk özel sektör kuruluşu olarak takdir toplayan Viking Kağıt, Ar-Ge calışmaları sonucunda gıdalarla temas edebilen hassas ciltlere uygun özel ve yenilikçi ürünler yaratmaya 2017 yılında da devam etti. Şirketimiz, Alman belgelendirme kuruluşu DQS tarafından yapılan denetimlerle uluslararası geç erliliğe sahip, yasalara uygun, kaliteli, güvenli üretim yaptığını kanıtlayan ve Türkiye’de BRC belgesini “A Grade” seviyede almaya hak kazanan ilk firma olarak dikkat çekiyor.

Faaliyet Gösterdiğimiz Tüm Sektörlerde Müşteri Odaklı Yaklaşım Sergiledik

Yaşar Topluluğu Şirketleri, 2017 yılında da tüketici ve muşteri memnuniyetine öncelik vermeye devam etti. Gerek Pınar marka catısı altında gerek Dyo Boya, Altın Yunus ve Viking Kağıt ile sosyoekonomik gelişmeleri ve tuketim alışkanlıklarını yakından takip ederek pazarlama calışmalarını aralıksız sürdürdük.

2017 yılında tüketicilerimize ulaşırken geleneksel kanalların yanında dijital medya kanallarını da aktif olarak kullanmaya özen gösterdik. Pınar markamız et, süt ve su ürün gruplarında 2017 pazarlama stratejisini “lezzetli ve sağlıklı yaşam” ilkesi uzerine kurdu, farklı tüketici eğilimlerini göz önünde bulundurarak katma değerli ürünlerle üretimini çeşitlendirdi. Pınar Süt, lansmanını gercekleştirdiği Pınar Protein Süt ve Pınar Protein Yoğurt için yoğun bir frekansla TV ve dijital mecralarda iletişim sürdürdü.

2017 yılında meyveli maden suyu çeşitleri ve limonata ürününü portfoyüne dahil eden Pınar Su, mobil sipariş uygulaması geliştirdi ve internet sitesi üzerinde kullanıcı dostu güncellemeler yaptı. Bu iyileştirmeler sonucunda dijital kanallardan gelen siparişlerin Sipariş Hattı içinde payı 2016 yılı sonunda %6 iken, 2017 yılında %12’ye yükseldi.

Dyo Boya da 2017 yılında pazarlama stratejilerinde “Renk Pınarı” makine sisteminin kullanımını ve bu kapsamdaki satışlarını artırmak amacıyla “Renk Yağmuru” kartelasının geliştirilmesine odaklandı; 192 renkten oluşan kartela, Renk Damlası adı altında 8 farklı kartelayla sunuldu. Şirketimiz, ısı yalıtımında Dyotherm adıyla yeni bir marka yarattı ve bu yeni marka ile yalıtımda 4.0 devrimini başlattı. Klimatherm ısı yalıtım markası için de basılı ve görsel (TV) mecralarda etkin reklam kampanyaları yapıldı. 2016 yılı ve 2017 yılı başında ana bina odalarını tamamen değiştiren ve 2017’de “Bakus Luna Lounge”ı yaratan Altın Yunus, pazarlama faaliyetlerinde de bu iyileştirmeleri odak noktasına aldı. Kongre ve seminer odaklı, iç pazarı gözeten bir strateji tercih eden Altın Yunus, sosyal medyayı etkin iletişim ve pazarlama aracı olarak kullanarak 57 binin üzerinde takipçiye ulaştı.

Viking Kağıt, yıl boyunca sürdürdüğü aktif tüketici iletişimi calışmalarında sağlık ve hijyen özelliklerini ön plana çıkaran bir pazarlama stratejisini benimsedi. Şirketimiz toplumun hijyen farkındalığını yükseltmek amacıyla ürünlerine ekstra değerler kazandırdığı mesajını da yıl boyunca farklı mecralarda etkin biçimde duyurdu.

Çevreye ve Topluma Değer Yaratmak Temel İlkemiz

Yaşar Topluluğu Şirketlerinin üretimden hizmete tüm faaliyetlerinde çevre ve insan üzerindeki olası etkileri takip edip en aza indirmeyi temel prensip olarak benimsiyoruz. 12 Kasım 2007’de Birleşmiş Milletler (BM) Küresel İlkeler Sözleşmesi ağına katılan Topluluğumuz, bu kapsamda 2009 ve 2010 yılları için İlerleme Bildirimi Raporu, 2011 - 2016 yılları arasında ise Sürdürülebilirlik Raporu yayınladı. 2012 yılında BM Kadını Güçlendirme İlkeleri “CEO Destek Beyannamesi”ni imzaladık ve ardından 2013’te “İş’te Eşitlik Bildirgesi” ile doğru cinsiyet politikaları konusunda taahhütlerde bulunduk.

Kanuni zorunluluk olmamasına rağmen Yaşar Topluluğu olarak “2020 yılına kadar birim ton üretim başına ortalama karbon emisyonunu %15 azaltmak” hedefini benimsedik ve tüm şirketlerimizde bu yönde aktif olarak çalışmalarımızı sürdürüyoruz.

Uzun soluklu olarak yürüttüğümüz kurumsal sosyal sorumluluk projeleri ile eğitime, spora, kultur ve sanata destek sağlıyoruz. Lokomotif markalarımızdan Pınar, Pınar Cocuk Tiyatrosu, Uluslararası Pınar Cocuk Resim Yarışması, Pınar Enstitusu sosyal sorumluluk calışmaları ile bilincli ve sağlıklı nesiller yaratılmasına katkıda bulunuyor. FIBA Şampiyonlar Ligi’nde Türkiye’yi basketbolda başarıyla temsil eden Pınar KSK’ye ve Türkiye Basketbol Federasyonu’na desteğimiz de sürüyor.

Dyo Boya şirketimizle de “Yarınlar İcin Değer” adlı sosyal sorumluluk projesi ile bilimsel veri ve temele dayanan sürdürülebilirlik uygulamaları yaratarak daha iyi bir gelecek inşa etmeyi amaçlıyoruz. Bu kapsamda “Ustalığa Değer” temasıyla iki yılda Türkiye çapında 13 ilde 316 boya ustasına Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi tarafından eğitim verilmesini sağladık.

Yaşar Ailesi ve Yaşar Topluluğu olarak Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı ile Selçuk Yaşar Spor ve Eğitim Vakfı çatısı altındaki çalışmalarımız da devam ediyor. Yaşar Eğitim ve Kültür Vakfı, 2017-2018 öğretim yılında toplam 160 oğrenciye karşılıksız burs vererek eğitimlerine katkıda bulundu. İzmir’de Selcuk Yaşar Müzesi’nin inşaatına da 2017 yılı Aralık ayında başladık. Selçuk Yaşar Spor ve Eğitim Vakfı tarafından 2001 yılında kurulan Yaşar Üniversitesi’nde ise toplam 10.514 öğrenci eğitim görüyor.

2018’de Büyümeye Devam Edeceğiz

Yaşar Topluluğu olarak faaliyet alanlarımızda fark yaratan çalışmalarla büyümemizi sürdürmeyi hedefliyoruz.

Pınar Et olarak Organik Gıda Sertifikası alarak başladığımız süreçte, bu alandaki çalışmalarımızı yoğunlaştıracağız. Başlatılan verimlilik projelerinin %70’ini de 2018 yılının ilk

altı ayında tamamlamayı planlanıyoruz. Global trendleri ve Türkiye pazarını yakından izleyen Pınar Su, 2018 ve sonrasında sektörde farklı kategorilerde lider içecek firmalarından biri olma hedefiyle çalışmalarını hızlandırıyor. 2018’de Endüstri 4.0’a uyum sağlamak için yüksek teknoloji yatırımlarına öncelik veren Pınar Süt, hat işletim ve kontrol otomasyon sistemleri, robot uygulamaları gibi konularda yatırımlarını sürdürmeyi planlıyor. Şirketimizin İzmir Fabrikası 2018 yılında Verimlilik Artırıcı Proje (VAP) başvurusu yapmak için calışmalara başladı.

Türkiye’nin en büyük dağıtım şirketi Yaşar Birleşik Pazarlama, 2018 itibarıyla Pınar markalı ürünlerin yanı sıra farklı markalara verdiği hizmetlerin kapsamını genişletmeyi hedefliyor. Çamlı Yem Besicilik, 2018 yılında yüksek teknoloji ile donatılmış 350.000 ton/yıl kapasiteli büyükbaş ve kanatlı yemi fabrikasını Manisa-Turgutlu’da hayata geçirmeyi hedefliyor. Viking Kağıt ile 2018 yılında yurt içi pazarın yanı sıra ihracat kanalında büyümeye ve “Ticari Ürün” portfoyümüzü genişletmeye devam edeceğiz. Özel markalı ürünler pazarındaki büyüme hedefimiz ekseninde, bu alanda iş birliklerimize yenilerini ekleyeceğiz. Yaşar Dış Ticaret

ise 2018 yılında da Topluluğumuzun yurt dışındaki etkinliğini artırmak üzere calışmalarına devam edecektir.

Tüm bu calışmalarımızda en önemli kaynağımız olan Yaşar  Topluluğu calışanlarımıza, yakın ilişkiler kurduğumuz iş ortaklarımıza, etkileşimde bulunduğumuz tüm paydaşlarımıza ve başarımızda emeği olan kurum ve kişilere teşekkürü borç biliyorum.

Saygılarımla,

Mustafa Selim Yaşar

Yönetim Kurulu Başkanı

 

 
Paylaş